Info til spillere

Forventninger til spillere i Ribe Boldboldklub
  • Vi forventer, at spilleren møder til tiden til træning og kamp.
  • Vi forventer, at spilleren bidrager til det gode træningsmiljø, da netop dette er et fælles ansvar imellem træneren og spilleren.
  • Vi forventer, at spilleren møder velforberedt til træning og kamp. Dette indebærer, at spilleren skal være ordentligt klædt på i forhold til vejret, at spilleren har spist hjemmefra, og at spilleren har ro i hovedet til at modtage den læring, som træneren tilbyder.
  • Vi forventer, at spilleren forstår, at han/hun først og fremmest er en del af en klub, der vægter respekt for hinanden, socialt samvær og fodboldfaglighed højt.
  • Vi forventer, at spilleren forstår, at han/hun er en del af et hold, hvor respekten for hinanden, det være sig både spillerne imellem, men også overfor træner og andre ledere i klubben, skal være stor.
  • Vi forventer, at spilleren henvender sig til en leder, hvis der er problemer - det er bedre, at sige tingene lige ud, end at problemer får lov at fylde for meget i spillernes hoveder.
  • Vi forventer, at spilleren støtter op om sociale tiltag for holdet.
  • Vi forventer, at spillerne taler pænt om og med lederne i Ribe Boldklub.
  • Vi forventer, at spillerne henvender sig om flytning af spillercertifikater til klubben, såfremt spilleren er ny i klubben.
  • Vi forventer, at alle spillere, opretter et sig i mit DBU.
  • Vi forventer, at alle spillere i Ribe Boldklub tilmelder sig hold på hjemmesiden - således at kontingent trækkes automatisk, husk at give klubben besked i god tid omkring flytning eller ophør med fodbolden.
  • Vi forventer, at spillerne forstår, at reglerne i værdier og holdninger ikke står til diskussion.

Nye og tidligere spiller der evt. har spillet i andre klubber, skal huske at flytte deres spillercertifikat.

Som spiller skal man selv sørge for at få flyttet sit certifikat til den nye klub, for at klubben kan gøre dette, kræver det at man sender fulde navn - fødselsdato: (dag, måned, år) - og hvilken klub man har spillet i sidst. Send til info@ribeboldklub.dk.

Direkte fra DBU bestemmelserne.

"Den afgivende klub får nu en mailbesked om, at der er søgt et certifikat. De skal svare snarest muligt, dog senest indenfor 14 dage, og de modtager automatisk en reminder efter 8 dage. Hvis det haster med overførslen, så kontakt gerne afgiver klubben pr. mail eller telefon for at sikre, at alt sker i rette tid. Når certifikatet er overført, kan klubben via forsiden af KlubOffice lægge spilleren ind i medlemsoversigten."

Kun digitale spillercertifikater er gyldige Bemærk, at det fra 1. januar 2015 er obligatorisk at benytte digitale spillercertifikater, dvs. et papir-spillercertifikat nyere end 1. januar 2015 er ikke gyldigt (spillercertifikater udstedt før 1. januar 2015 må godt være i papirform).

Læs mere om spillercertifikater her. Spillercertifikater SKAL være digitale